Mobile Menu

Aprenentatge basat en fotografies

by Xavi Meler, setembre 3, 2015

Una idea:

Presentar als alumnes una fotografia cotidiana. No una fotografia històrica ni d’un edifici famós. Una simple fotografia com aquesta:

foto

A partir d’aquí, cada alumne tria quin és l’element que més li crida l’atenció i el desenvolupa: cerca informació, reflexiona i exposa breument les conclusions als seus companys de classe.

El professor/a pot orientar la cerca d’informació i aprofitar aquestes breus exposicions per afegir, corregir o matitzar, integrant tots els continguts curriculars que consideri oportuns.

A la foto d’exemple, trobem alguns elements interessants:

  • L’origen de les “tapes”. La dieta mediterrània. La sobreexplotació a la pesca
  • La loteria – història, probabilitats, psicologia del jugador, etc
  • On està aquest bar. Que és ARALAR. Els orígens de l’euskera com a llengua
  • El cabell en els homes. Perquè tenen cabells blancs i calvície
  • El tomàquet. Productes que van arribar de les Amèriques
  • Camises, materials més utilitzats, per què es corden diferent segons si són per a home o dona
  • Ron Bacardí. Un català a Cuba
  • Efectes de l’alcohol. Consums. Drogues
  • L’art de tirar cervesa, explicació des del punt de vista científic (temperatura, pressió, etc)
  • Gots de vidre. Composició química del vidre, propietats
  • Caixa enregistradora. Tecnologies i història des de l’àbac
  • etc

Les possibilitats són infinites.

Una metodologia senzilla d’aplicar, transversal, que fomenta la curiositat i posa al centre de l’aprenentatge a l’alumne.

Què? Te atreveixes a provar-la a la teva aula?

3 Comments


    • Replay Cancel Replay
    • gener 10, 2016

    Ho trobo fantàstic! activitat autèntica que es diu! i Aprenentatge signigicatiu i funcional. Perqu+e de vegades ens trenquem el cap pensant centres d'interès o activitats motivadores i...ves per on! amb una fotografia tots els temes transversals que es poden arribar a treballar...

  • Ho trobo fantàstic! activitat autèntica que es diu! i Aprenentatge signigicatiu i funcional. Perquè de vegades ens trenquem el cap pensant centres d'interès o activitats motivadores i...ves per on! amb una fotografia tots els temes transversals que es poden arribar a treballar...

    • Replay Cancel Replay
    • maig 28, 2016

    La UOC presenta en un congrйs internacional un projecte per a impulsar l'aprenentatge basat en competиncies

Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

*